First-party data and the importance of ”owning” your customer data is a hot topic among marketers right now. The marketing landscape is constantly evolving and the rules regarding the handling of customer data and personal data are now being tightened further. We have gathered everything you need to know about first-party data, changes in legislation and future trends in this blog post.
Share this article
Testa Rule kostnadsfritt!
Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

Så kan företag stoppa bluff-SMS och skydda sina kunder
Att få ett bluff-SMS från ”banken” eller ett fraktbolag har blivit vardag för många svenskar. Under 2024 blockerade Tele2 över 18 miljoner(!!) falska meddelanden – ...
Read More
RCS-tekniken: SMS 2.0 revolutionerar kundkommunikation
Dygnet runt konkurrerar tusentals budskap om vår uppmärksamhet i ett konstant digitalt brus som gör det allt svårare att tränga igenom. Inte konstigt att företag ...
Read More
Så jobbar du med SEO för e-post – Avancerad optimering och do’s and dont’s
SEO (sökmotoroptimering) är inte bara för webbsidor och Google, det är faktiskt en komponent inom e-postmarknadsföring också. En strategiskt optimerad e-postkampanj kan förbättra leveransbarheten, öka ...
Read More