Are your customers leaving your online store without completing their purchases? Then, I hope you haven’t missed our Abandoned Cart feature. By reminding your customers about forgotten shopping carts, you can significantly increase your sales. The products must be submitted from your e-commerce provider via an API call. Either there is an integration to Rule, or you can use a third party to send the data to Rule. You can then use this data to send strategic reminders, exclusive offers, and surveys to increase conversions and improve the customer experience. Here you can see if we have that particular integration for your e-commerce platform.
Share this article
Testa Rule kostnadsfritt!
Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

Så kan företag stoppa bluff-SMS och skydda sina kunder
Att få ett bluff-SMS från ”banken” eller ett fraktbolag har blivit vardag för många svenskar. Under 2024 blockerade Tele2 över 18 miljoner(!!) falska meddelanden – ...
Read More
RCS-tekniken: SMS 2.0 revolutionerar kundkommunikation
Dygnet runt konkurrerar tusentals budskap om vår uppmärksamhet i ett konstant digitalt brus som gör det allt svårare att tränga igenom. Inte konstigt att företag ...
Read More
Så jobbar du med SEO för e-post – Avancerad optimering och do’s and dont’s
SEO (sökmotoroptimering) är inte bara för webbsidor och Google, det är faktiskt en komponent inom e-postmarknadsföring också. En strategiskt optimerad e-postkampanj kan förbättra leveransbarheten, öka ...
Read More