You can now add a custom Google Ads UTM-tag for the winning campaign in an A/B test, in Rule. In that way, you’ll get more insights in Google Ads and your communication will be more accurate. If you have any further questions regarding the update, please contact us, and we will help you!
Share this article
Testa Rule kostnadsfritt!
Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

Efter analys: 7 enkla knep för nyhetsbrev som verkligen funkar
Hur bra är egentligen dina nyhetsbrev? Nu i början på sommaren bjöd vi in ett antal nyutexaminerade designstudenter till vårt “Designkollo” för att analysera tio ...
Read More
Vad är CRM? En komplett guide till CRM-system och datadriven kommunikation
I en digital värld där kundupplevelsen står i centrum blir det allt viktigare att företag har rätt verktyg för att hantera sina kundrelationer. Här kommer ...
Read More
Maximera effekten av din insamlingskampanj – en guide för givarorganisationer
I en tid där hundratals ideella organisationer kämpar om samma människors uppmärksamhet, är det viktigare än någonsin att skapa kampanjer som inte bara når fram ...
Read More