- Rule för ideella organisationer & föreningar
Bygg starka relationer med era givare, medlemmar och volontärer
När man möts av relevant och personlig kommunikation skapas engagemang som håller. Med Rule kan du automatisera välkomsthälsningar, följa upp gåvor och hålla kontakten året runt – utan att det kräver mer administration.
Rated 4.8/5 on G2








- Automatiserade flöden
Utskick som leder till engagemang och bygger långvariga relationer
Att skicka nyhetsbrev handlar inte bara om information. Det är ett sätt att bygga relationer. Med Rules automatiserade flöden skapar ni kommunikation som känns personlig, relevant och konsekvent.

1. Det första viktiga intrycket

2. Öka engagemanget

3. Långvariga relationer
Läs om Majblomman som tog klivet in i digital insamling med Rule och gjorde nyhetsbrev till en central kanal. Resultatet: rekord i insamling, 250 000+ givare nådda och öppningsfrekvenser långt över branschsnittet.
”Med Rule har vi kunnat engagera både givare och volontärer på ett helt nytt sätt – och samtidigt nå rekord i vår insamling.”
- Det här kan du göra i Rule
Rule sparar tid och gör marknadsföring smidigare
Rule är byggt för att spara tid och göra marknadsföring smidigare. Du behöver inga avancerade system eller långa utbildningar – allt är intuitivt, automatiserat och skapat för att hjälpa dig ge gästen en bättre upplevelse med mindre arbete.

Enkelt att använda
Rule är skapat även för organisationer utan stora team eller teknisk kompetens – du kommer igång snabbt och vi hjälper dig på vägen. Du behöver inte vara någon expert, det är bara att sätta igång.

Personlig kommunikation
Med smart automation kan ni välkomna nya medlemmar, tacka givare direkt och följa upp utan manuell hantering , samtidigt som ni stärker förtroendet för ert varumärke och er verksamhet.

Bygg relationer löpande
Om du bara kontaktar givare en gång om året för att be om en större gåva är dina chanser att lyckas små. Informera, uppmärksamma och tacka löpande och helt automatiserat i Rule.

Segmenterad kommunikation
Alla målgrupper är olika och har oftast olika beteenden. Med Rule kan ni anpassa budskap efter givarnas, medlemmarnas och volontärernas engagemang, ålder eller gåvomönster. På så sätt känns kommunikationen mer autentisk och personlig.

Visa effekten med konkret storytelling
Många engångsgivare blir inte månadsgivare för att de inte vet vad deras stöd leder till. Genom regelbundna nyhetsbrev eller automation-flöden som berättar om verkliga resultat (“Tack vare dig fick Sara ett tryggt boende”) skapar ni förtroende och vilja till fortsatt stöd.

Sömlösa integrationer med era system
Koppla enkelt ihop Rule med era befintliga verktyg , oavsett om det gäller CRM, medlemssystem eller ekonomiprogram. All data samlas på ett ställe och uppdateras automatiskt, vilket gör att ni slipper dubbelarbete, manuella listor och osäkra filer.
Koppla ihop Rule med dina befintliga system
Rule integreras smidigt med era befintliga system och verktyg , oavsett om det gäller CRM, medlemssystem eller ekonomiprogram. All data samlas på ett ställe och uppdateras automatiskt.



Hör det från våra kunder
"Vi började jobba med Rule för att vi ville satsa mer på våra automationer, nyhetsbrev och sms-utskick och kände oss begränsade i programmet vi tidigare använde. Vi blev tipsade om Rule av personer i branschen och kände att de matchade de behov vi hade."

"Med Rule kan vi skapa skräddarsydd kommunikation som på riktigt sätter kundens behov i fokus genom att säkerställa att våra kunder kan ta full nytta av vad vi kan erbjuda. Att vägleda våra kunder att göra informerade val när det gäller deras hälsa, välbefinnande och kondition, inte bara från början utan genom hela deras livsresa, står i centrum för vårt samarbete med Rule."

"Med Rule har vi, förutom att göra centrala utskick, även möjlighet att respektive företag inom kedjan kan göra sina helt egna utskick till sina slutkunder. Detta gör att slutkunden aldrig behöver märka av vår uppsättning av kontaktlistor."

Boka en kostnadsfri demo!
Nyfiken på vilket värde Rule kan skapa för just dig och din verksamhet? Boka en kostnadsfri demo med oss så guidar vi dig genom plattformen och alla dess funktioner.
Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation kan skapa starkare engagemang, förbättra deltagarupplevelser och driva tillväxt för dina evenemang.


Vanliga frågor och utmaningar inom ideella organisationer & föreningar
Många organisationer upplever samma sak. Med segmentering och anpassade flöden i Rule kan ni kommunicera på ett sätt som känns relevant även för yngre målgrupper – via kanaler de faktiskt använder, som SMS eller mobilanpassade mejl.
Det är en vanlig utmaning. Med automatiserade givarresor kan ni tacka direkt, visa effekten av gåvan och stegvis uppmuntra till långsiktigt stöd.
Det behöver inte vara så. Rule automatiserar både utskick och uppdatering av listor, så ni kan lägga mer tid på verksamheten istället för administration.
Med Rule kan ni bygga färdiga flöden för uppföljning – från första tack till påminnelser och storytelling – så att relationen alltid hålls levande.
Genom att segmentera målgrupperna kan ni skicka rätt budskap till rätt person. Då blir kommunikationen mer personlig och intressant, vilket stärker engagemanget.