siriusdecisions logo

I dagarna har SiriusDecisions gett ut sin årliga marketing automation-rapport. Rapporten fokuserar på växande trender inom implementerande och användande av marketing automation bland en bred palett av B2B-organisationer. Rapporten visade att medelstora B2B-företag och aktörer som använder marketing automation-plattformar saknar erfarenhet och underskattar den mängd resurser som behövs för att driva effektiv marketing automation.

[blockquote]Vi har sett att de aktörer som har erfarenhet från marketing automation har fått ett snabbt uppsving. I takt med att det blir vanligare att arbeta med marketing automation utanför high tech- marknader ser vi fler förstagångsanvändare. Expertisen kommer säkerligen förbättras och växa över tid. [/blockquote]

/Jay Famico på SiriusDecisions

Intressant från rapporten

[fancy_list]

  • Närmare 11 gånger så många B2B-aktörer använder marketing automation-lösningar idag mot 2011.
  • Totala antalet företag som använder sig av marketing automation är låg.
  • Bara ungefär 3% av icke-tekniska företag jobbar med marketing automation.

[/fancy_list]

…men framförallt: Jobba med e-post!

Rapporten visade hur e-postmarknadsföring har en central roll i marketing automation- arbetet. De aktörer som arbetar med marketing automation tenderar att ha tagit sin e- postmarknadsföring förbi de mest basala stadierna. Än en gång visar det sig alltså att e- postmarknadsföring hjälper de marknadsförare som vill jobba strukturerat med marketing automation.

Med RuleMailers helhetslösning kan du utnyttja alla de digitala fotspår som kunderna lämnar efter sig. RuleMailer bearbetar på bästa sätt varje kontaktyta – allt för att stötta en så effektiv automatiserad säljprocess som möjligt.

Kom igång med ditt marketing automation-arbete!

Visste du att RuleMailer har effektiva och kraftfulla applikationer för marketing automation?  Vi hjälper redan många av våra kunder med att jobba strukturerat och automatiserat med sin marknadsföring – varför inte bli en av dem?

» Läs mer om RuleMailer och marketing automation

» Hör av dig för en kostnadsfri konsultation

Elias Hemmilä

[email protected]