RuleMailer version 4 – här ligger vi idag

V4 i mailbyggaren

Skärmdump från RuleMailer version 4 (Klicka för högupplöst bild)

På Rule Communication pågår arbetet med att färdigställa version 4 av tjänsten RuleMailer. Den nya versionen kommer vara mycket mer användarvänlig och genomtänkt – allt för att du ska lyckas med din e-postmarknadsföring.

För att möjliggöra genomförandet och färdigställandet av version 4 kan vi glatt meddela att Tidningskungen beta-testat systemet sedan maj. Fokus har varit marketing automation-mail såsom gratulation på födelsedagen och ”prenumeration upphör”. Marketing automation-mailen skickas med vårt rest-API. Det är nu många fler system som börjat integreras mot vår nya API som är mycket enklare att jobba mot.

Tag-hantering och A/B-tester

På plats finns en bättrad tag-hantering. Detta innebär att du kan arbeta ännu bättre med målgrupper och jobba mer med attribut istället för att bara stoppa kunder i fack. Detta kommer hjälpa dig väldigt mycket i ditt CRM-arbete. Nu kan en medlem till exempel ha taggarna ”Mina kunder” och ”Webbshopskund” samtidigt, och det finns ingen begränsning på hur många taggar du kan skapa. Kombinerat med målgrupper gör detta segmenteringen extra dynamisk.

I version 4 kommer vi även bygga marknadens bästa motor för split-test, så kallade A/B-tester. Det kommer framförallt vara mycket mer lättanvänt och användaren kommer nu kunna testa på rätt saker. Exempelvis kommer användaren kunna sampla på prioriterade kundgrupper, alltså de mottagare som har bäst öppningsfrekvens.
A/B-testet innebär att man testar två versioner av en kampanj mot en mindre del av mottagarna för att avgöra vilken version som fungerar bäst.

Kan jag vara med och beta-testa?

Absolut kan du det. Vill du vara beta-kund så är det bara att du hör av dig till oss.

Av: Elias Hemmilä

 

About the Author:

Leave A Comment