Helhetsplan e-postmarknadsföring

Att arbeta strukturerat och djupt med e-postmarknadsföring har gång efter annan bevisat sig effektivt och vi hjälper er mer än gärna att sätta igång. Vi ordnar en komplett helhetsplan med nulägesanalys och action plan där vi stolpar upp konkreta aktiviteter och åtgärder. Vi ser till att ni lyckas utnyttja alla applikationer i RuleMailer fullt ut så att ni kan nå er fulla potential!

Helhetsplanen skräddarsys av våra experter och fokus ligger på uppskalning och effektivisering utifrån era verksamhetsmål. Utifrån nulägesanalysen utkristalliseras konkreta aktiviteter som ni kan börja arbeta med på en gång. I anslutning till alla punkter lämnas även förslag på uppföljning och analys så arbetet kan fortsätta ske kontinuerligt över tid.

Helhetsplan e-postmarknadsföring

Helhetsplan innehåller bl a:

  • Nulägesanalys
  • Välkomstmail, automail och triggermail
  • Segmentering och kundlivscykeln
  • Content
  • Integrationer
  • Uppskalning och effektivisering
  • Action plan
  • Uppföljning och analys

Kostnad: 40,000;-
Tid: 1 månad
Omfattar: 1 st helhetsplan, 1 st presentation

Här är några hållpunkter kring vilka vi hjälper er

  • Segmentering

Ett generiskt nyhetsbrev med bred träffyta är inte alltid den mest effektiva praktiken. Genom att sortera dina kunder och behandla varje segment individuellt lyckas ni vara relevanta i varje utskick. Säljer du barnkläder vill du kanske inte maila en kund som köpt plagg för en ettåring erbjudanden om kläder för en sexåring. Genom god segmentering kan du garantera att du lär känna dina kunder bättre!

  • Marketing automation och automail

Ett mycket effektivt tillvägagångssätt för lyckad e-postmarknadsföring är automail. Sätt upp en serie automatiska mail som triggas efter en kunds aktivitet eller beteende. Skicka ett automatiskt välkomstmail samma dag som kunden registrerat sig för nyhetsbrevet och skicka skräddarsydda mail baserat på viss aktivitet, t ex tid från senaste köp. Utnyttja RuleMailer i ditt marketing automation-arbete genom att ta tillvara på de “digitala fotspår” dina kunder lämnar efter sig!

  • Content

Ett lyckat utskick innehåller något som tilltalar mottagaren. Vi hjälper dig med såväl ämnesrad och innehåll – allt för att dina utskick blir såväl snygga som innehållsrika och relevanta. Med vår funktion för A/B-test kan du även lätt testa dig till vilket utskick som blir mest lyckat. Vill du redan nu inspireras av några designtips kan du ta en titt här.

  • Integreringar

RuleMailer går att integrera mot CRM-system, CMS-system som WordPress och Drupal och Google Analytics. RuleMailer är även specialiserat för e-handel med många smarta funktioner för t ex övergiven varukorg och tillbaka i lager-aviseringar. Vi är integrerade med e-handelsplattformar som Panagora och Magento.

  • Utnyttja möjligheter och effektivisera

E-post är så mycket mer än bara erbjudanden om produkter. Utnyttja möjligheten att fördjupa kontakten med dina kunder genom kvittomail, bekräftelser och andra interaktioner där mottagaren förväntar sig mailet. Dessa mail är gyllene tillfällen för en fördjupad kontakt!

  • Uppföljning och konsekvent arbete

För att lyckas med e-postmarknadsföring gäller det att arbetet fortlöper kontinuerligt. Följ upp insatserna, hämta data och framförallt – jobba konsekvent. Våran helhetsplan utformas alltid så att ni direkt kan sätta igång med arbetet, men även så att ni kan fortsätta med arbetet över tid.

Just nu!

sommarerbjudande

Sommarerbjudande helhetsplan e-postmarknadsföring, halva priset

Över sommaren erbjuder vi dig som RuleMailer-kund en unik möjlighet att börja arbeta mer strukturerat och djupgående med din e-postmarknadsföring.

Önskar du att bli bäst på e-postmarknadsföring kan vi garantera att det här är något för dig! » Läs mer

By | 2015-06-24T14:18:10+00:00 April 7th, 2014|Categories: Press|Comments Off on Helhetsplan e-postmarknadsföring

About the Author: