Skapa nyhetsbrev med Rule

Skapa nyhetsbrev med Rule och kom igång med e-postmarknadsföring

Skapa, skicka och följ upp nyhetsbrev med hjälp av Rules nyhetsbrevsverktyg. Vi skapar upp en skräddarsydd mall som du kan utgå från när du skapar dina nyhetsbrev. I vår mailbyggare kan du enkelt dra och släppa bilder, text och andra valfria block. Med vårt användarvänliga nyhetsbrevsverktyg kan vem som helst bli experter på responsiva och segmenterade nyhetsbrev

Vi har många års erfarenhet inom nyhetsbrev och hjälper dig genom alla steg på vägen. Vi erbjuder snabb support och finns alltid till hands när du behöver hjälp. Prova vårt program för nyhetsbrev och skapa nyhetsbrev med Rule redan idag.

skapa nyhetsbrev

Ett väldesignat nyhetsbrev som representerar ditt företag, förbättrar ditt resultat och säkerställer att det ser bra ut oavsett vilken mailklient dina mottagare använder. Klick och konverteringar ökar markant när ett nyhetsbrev är korrekt utformat. Skapa nyhetsbrev rätt redan från början. Vi bygger en egen mall åt dig utefter dina önskemål och design. Skapa ett konto idag och börja kommunicera med dina kunder. 

Kundbeteende data

Både stora och små företag använder Rule för att skapa nyhetsbrev och effektivisera dialogen med sina kunder. Välkända aktörer har valt Rule som sin digitala plattform. Alltifrån företag inom modebranschen som Odd Molly, till stora e-handelsföretag som Lekmer, använder Rule för att skapa nyhetsbrev och kampanjer. Hitta inspiration bland några av våra kunders exempel på nyhetsbrev.

skapa nyhetsbrev

Responsiva nyhetsbrev

Idag läser nästan hälften av mottagarna sitt nyhetsbrev i en mobil enhet. Genom snygga responsiva, mobilanpassade utskick kan du försäkra dig om att ditt nyhetsbrev ser bra ut – oavsett i vilken enhet det läses. Responsiva nyhetsbrev är utskick där layouten anpassas efter vilken plattform, enhet och skärmupplösning det läses i. Via Rule kan du smidigt skicka responsiva nyhetsbrev som fungerar i alla enheter.

skapa nyhetsbrev

Lyft fram din grafiska identitet

När en mottagare läser ditt nyhetsbrev ska det vara solklart att det är du som är avsändaren. Ditt företag har förmodligen en grafisk identitet bestående av typsnitt, färger och logotyp som visar vilka just ni är. Dessa ska du alltid se till att använda som bas, så att varje nyhetsbrev och utskick följer en röd tråd och det ska inte gå att missa att utskicket är från er. Har ni en viss färg som ni uttrycker er med, testa isåfall att addera den vid exempelvis fet markeringar i texten.

Skapa nyhetsbrev i Rules nyhetsbrevsverktyg

I Rules program för nyhetsbrev är det möjligt att dra och släppa, inte bara enskilda artiklar utan en hel feed, direkt in i Rule. Allt tack vare en av våra mest effektiva funktioner, drag and drop. Det gör det alltså möjligt att enkelt och snabbt skapa nyhetsbrev med innehåll från exempelvis en produktlista på en e-handelssite, en sida med nyhetsartiklar eller en hel blogg. En dröm för innehållsskapare med andra ord.

Typografi och fonter

För att göra läsupplevelsen så intressant som möjligt för mottagaren, är ett tips att jobba med typografin när du ska skapa ditt nyhetsbrev. Testa att leka runt i Rules nyhetsbrevsverktyg med olika vikter och storlekar på texten och använd fetning eller kursivering för att utmärka innehåll i nyhetsbrevet. Jobba dig fram till träffsäkra rubriker och dela gärna in stycken med underrubriker, som finns i färdiga block inne i Rules verktyg, för en mer tillfredsställande läsupplevelse.

Content och bilder

Bilder och noga utvalt content kan förhöja läsupplevelsen avsevärt. Se till att jobba in bilder i ditt nyhetsbrev som känns relevanta för innehållet. Det går att få tag på professionella bilder helt gratis, på en rad olika sajter på nätet. Se bara till att bilderna har en tillräckligt hög upplösning. Vi vill påminna om att dubbelkolla att du får använda bilderna du lånar och vilka rättigheter som gäller, innan du adderar dem till ditt nyhetsbrev.

mall för nyhetsbrev

Fokusera på det viktigaste

Ibland har man väldigt mycket att säga, men väldigt lite tid på sig att få fram det viktigaste. Ett nyhetsbrev med för mycket text kommer redan vid första anblick skrämma bort en del läsare. Därför vill vi tipsa dig om att fokusera på att få med det viktigaste budskapet i ditt nyhetsbrev och att hålla dig relativt kortfattad. Du ska leda läsaren genom nyhetsbrevet och för att göra det så kan de vara bra att bryta upp det med intressant bildinnehåll och jobba in underrubriker.

Skapa förtroende e-postmarknadsföring

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang