Som mässbesökare eller utställare så finns alltid utmaningen i att hinna ge alla kundkontakter samma uppmärksamhet. För att fokusera på att knyta kontakter och skapa värdefulla samarbeten så tipsar vi om hur både arbetet på plats och efterarbetet med era kundkontakter kan underlättas genom att använda dig av formulär.

Hur samlar du in e-postadresser idag?

Ni kan försöka att anteckna e-postadresser med papper och penna som erbjuds i montern. Detta ser vi ofta bidrar till felstavningar och ökat manuellt arbete eftersom den nedklottrade adresslistan ofta måste överleva resan till kontoret och sedan överföras till ett Excel-blad som efter det ska mailas till en kollega. Vägen framåt är slingrig med många hinder på vägen.

Vi rekommenderar dig istället att använda ett digitalt formulär. Ni skapar ett formulär enkelt direkt i Rule och sedan är det bara att ha med en läsplatta eller laptop vid mässbesöket. Då kan er mässbesökare direkt på plats ange e-postadress, namn, mobilnummer m.m. i fält på skärmen och all informationen skickas direkt till önskad tagg i Rule: Läs här om hur du enkelt i fyra steg skapar ditt formulär. 

Automatisera

För att sedan höja nivån på kommunikationen ytterligare så kan ni koppla automatiserade utskick som triggas till de som anmält via formuläret och du avgör själva när utskicket ska skickas, om det ska gå ut direkt eller dagen efter när kunderna kommit tillbaka till kontoret.

 

Här har vi sammanfattat mer info om automation i Rule. Har du fler frågor om formulär för hemsidan och signup-fält så beskriv ditt ärende till oss på [email protected]

 

Vi önskar er lycka till på mässorna!

 

/Team Rule