Så här använder du dig av REMOTE CONTENT i nyhetsbrev

Att skapa smarta nyhetsbrev ska vara smidigt och tidsbesparande. Dagligen så skapas det miljontals nyhetsbrev som tillsammans genererar högre intäkter än någonsin. Zoovillage.se har verkligen tagit fasta på detta och använder sig framgångsrikt av e-post i sin marknadsföring och försäljning som ett komplement till sin e-handelsverksamhet.

Det är känt sedan tidigare att man enklare säljer till befintliga kunder och dessa bör man såklart ta hand om. Däremot så måste kommunikationen förbli relevant annars upplever kunden sig inte som speciell och risken att erbjudanden blir felriktade är också hög. För att fortsätta erbjuda relevanta produkterbjudanden samtidigt som man är effektiv i skapandet av nyhetsbrevet så kan man använda sig av s.k. remote content.

Remote content

Remote content innebär att man inte behöver skapa precis allt innehåll för produkter m.m. utan endast anger en länk och så hämtas innehållet per automatik från aktuella produktsidan när nyhetsbrevet skickas ut. Detta sparar mycket tid. Se exemplen nedan hur det ser ut när nyhetsbrevet enkelt skapas och hur slutresultatet visas för kunden.

Här anges endast länken till önskad produktsida:

 

Så här ser slutresultatet ut i kundens nyhetsbrev:

 

Detta i kombination med vår funktion för att anpassa delar i nyhetsbrevet för delar av målgruppen i nyhetsbrevet gör att innehållet och marknadskommunikationen förblir relevant för mottagaren.

 

Vi diskuterar gärna fler arbetssätt för att effektivisera arbetet och kommunikationen för dina nyhetsbrev. Kontakta oss på [email protected].se så bokar vi en tid tillsammans med dig och ditt team.

 

Mvh Team Rule

 

About the Author:

Leave A Comment