7 trender inom E-postmarknadsföring inför 2018

 

E-post är fortfarande ett av de mest effektiva sätten att kommunicera med dina kunder, och detta kommer inte att förändras 2018. Statestik visar att e-post fortfarande är en viktig aktör när det gäller marknadsföring av innehåll. Till skillnad från sociala medier, som kan ändra sina algoritmer när som helst, har e-post bevisat att det är här för att stanna.

Marknadsföringstrender för e-post 2018 fortsätter längs samma väg som 2017. E-postmeddelanden kommer att bli mer automatiserade, inkludera fler videor, vara mer personliga och mer interaktiva.

E-trenderna för 2018 faller i dessa 7 stora kategorier:

  • Automatisering
  • Mobilvänligt
  • Video
  • Personlig anpassning
  • Interaktivitet
  • Personligt innehåll
  • Data

Automatisering

Särskilt småföretag måste börja utnyttja automation om de vill vara konkurrenskraftiga. Nyckeln bakom automatisering är att den är utformad för att spara företag tid och pengar. Det är också kopplat till konsumentbeteende som att fylla i en blankett eller lägga till något i sin kundvagn på din webbplats. Det innebär att ett automatiserat e-postmeddelande är 70,5% mer troligt att det öppnas. Det ger information till dina kunder exakt när de behöver det.

Mobilvänligt

Det finns en stor chans att din publik kommer åt deras email på sin smarta telefon. Det betyder att det är viktigt att de e-postmeddelanden du skickar lätt kan läsas på en mobil enhet. Vid år 2018 kommer så många som 80% av konsumenterna få tillgång till deras e-post via sin mobila enhet. När du tänker på mobilvisning, håll dina ämnesrader korta, innehållet koncist och använd klara CTA och engagerande Preheader-text. Läs mer om tips kring Pre-headers här.

Video

Video kan enkelt konsumeras, särskilt på mobila enheter. Länka till en video i ditt e-postmeddelande (till ex. använd en bild med en spellknapp som ett sätt att länka till en webbplats där dina kunder kan spela upp din video), eller använd dig av en animerad GIF.

Personlig anpassning

Massa opersonliga email-blaster fungerar inte lika effektivt. Anpassa e-postmeddelanden genom att använda dina kunders namn. E-postmeddelanden som använder folks förnamn får högre öppningar än de som bara säger “Kära kund”. Det är också en bra idé att personifiera “från” delen av ditt email. Det är viktigt att se till att det är klart vem e-postmeddelandet kommer ifrån. E-postmeddelanden som skickas från ett personligt konto är mer sannolikt att öppnas än de som skickas från en “ingen svar” -adress.

Interaktivitet

Interaktiviteten ökar år 2018. Öka engagemanget genom frågesporter, nedräkningstider och funktionalitet i kundvagnen i dina e-postmeddelanden. Ett annat sätt att öka interaktivitet och engagemang är att skicka till listor som faktiskt vill höra från dig, dvs till listor med höga öppningar.

Data

Våga experimentera och se vad som fungerar bäst för dina abonnenter. Tisdagar, onsdagar och torsdagar är de mest populära dagarna att skicka e-postmeddelanden så ett e-postmeddelande som skickas på en av dessa dagar är inte lika sannolika att öppnas eftersom dina prenumeranter kommer att översvämmas med e-post från andra.

Analysera resultat. Om unsubscribing verkar vara en trend, så vill du ta reda på vad som händer. Detta gäller även om folk inte öppnar dina e-postmeddelanden.

Definitionen av skräppost har ändrats. Det är inte längre bara e-postmeddelanden till personer som inte har gett dig tillåtelse att skicka e-post till dem – det är också email som skickas till abonnenter som aldrig öppnar dina e-postmeddelanden. Detta kallas greymail. Avregistreringar kan faktiskt vara bra eftersom det minskar dina chanser att skicka grey och ökar chansen att dina abonnenter faktiskt läser dina e-postmeddelanden.

Innehåll

Ett annat sätt att öka din öppningsfrekvens och minska antalet greymail du skickar är att se till att du skickar bra e-postmeddelanden som kunder vill läsa. Tänk på din idealiska kund och vad de vill veta. Vill de ha tips och tricks, personliga berättelser eller de senaste erbjudanden? Kanske vill de alla dessa saker. Att veta och förstå dina kunder är nyckeln. En bra tumregel är att skicka e-postmeddelanden som ger kunder till 80% av tiden och reklamfilm de andra 20%.

Nästan 70% av konsumenterna har köpt online som ett resultat av en e-post eller en e-postmarknadsföringskampanj, så det är definitivt värt att tänka på din e-postmarknadsföringsstrategi!

Kontakta oss på [email protected] om du vill ha hjälp att sätta upp någon spännande e-postmarknadsföring inför 2018!

About the Author:

Leave A Comment