Marketingautomation 2017-06-22T15:36:47+00:00

Vad är Marketautomation?

Idag pratas det mer och mer om marketing automation. Vad är market automation egentligen? Lättast beskrivs market automation som automatiserad kommunikation. Men även det kan upplevas svårt att förstå. Att implementera en market automation tjänst kan innebära att du kan fatta datadrivna beslut i realtid utifrån din kunds agerande på tex din hemsida. Ett vanligt förfarande är att man använder market automation i webb-shoppar när man vill öka sin konverteringsgrad. Det märks när man tex lämnar sin varukorg med artiklar kvar i och man får ett mail från webshopen man har besökt men en påminnelse om att kundkorgen har glömts bort. Vanliga terminologi bland e-handlare är exempelvis cart abandonment, retriving abandoned vart eller automated cart retrievement.

 

Många av våra kunder söker efter utbildningar hur man lär sig att arbeta med marketing automation. Det är också vanligt att vi får frågan hur man kan dra nytta av automatik marknadsföring. Vår utbildningar i marketing automation är direkt kopplade till hur man lär sig att arbeta med autogenererade mail, order och leverans bekräftelser, var kunden befinner sig i kundlivscykeln samt hur man kan skicka automatiska sms när en kund lämnar kundkorgen full.

 

Vilka kan dra nytta av att arbeta med marketing automation. Vi hjälper idag e-handlare med webshop, kundklubbar, kampanjer, föreningar att nå sina kunder automatisk.

 

Vi rekommenderar att automatisera så mycket som möjligt i kundens väg genom sin affär för att öka konverteringsgraden, kundnyttan och kundupplevelsen.

 

Vill du prova på att marketing automation eller lära dig mer? Kontakta oss via mail eller via vårt kontaktformulär om du vill börja se hur du kan dra nytta av marketing automation