Om vår kundklubb

Värdet av en kundklubb märks snabbt genom att man kopplar samman sina kunder och skapa en plattform som underlättar kommunikationen och samtidigt ger en sammanhållande känsla. Med en kundklubb så skapas därmed också tillhörighet och din kommunikation får per automatik hög relevans eftersom du kommunicerar till redan befintliga kunder.

Varför ska man ha en kundklubb är en vanlig fråga till oss på Rule Communication. Motivet till att börja med en kundklubb är dels för att förenkla din kund- och marknadskommunikation. Dels även för att kunderna känner sig mer uppskattade med kommunikation som baseras på deras upplevelser och handlingsmönster. Som varumärke eller företag så finns det stora vinster i att bl.a. nyttja kraften i kunddatan och därmed blir ens erbjudanden mer riktade och upplevs också som mer relevanta.
Hur skapar man en kundklubb då? Med en kundklubb så kopplar man konsumenterna till sig genom erbjudanden, rabattkoder, inbjudningar, kundkvällar och andra gemensamma nämnare som ger värde och tillhörighet. Många företag och varumärken som arbetar med kundklubbar väljer ibland att dela in sina kunder efter olika parametrar, t.ex. om de är återkommande kunder, eller om det handlar över vissa beloppsgränser eller om de är gamla kunder som ska väckas till liv för att nämna några alternativ. Många kundklubbar väljer även att segmentera sina kunder efter köpbeteenden och huruvida de handlat av vissa produktkategorier. Motiven varierar och du känner din målgrupp bäst men vi på Rule Communication finns alltid nära som bollplank.
Vill du höra fler exempel på framgångsrika kundklubbar eller driver du en kundklubb redan idag men vill utveckla den ytterligare?

 

Kontakta oss via e-post eller via vårt kontaktformulär redan idag.