Häng med i vår intervjuserie där vi träffar användare på plats i deras vardag!

Som vi tidigare har påpekat så är vi intresserade av Rule-användarna ute hos våra kundföretag. Vi vill ju höra hur kreatörerna och kommunikatörerna som dagligen använder Rule uppfattar oss. Vad som är bra och vad som är mindre bra. Vi har därför sökt upp några av dessa användare för att höra om deras vardag och för en förståelse av deras roll.

 

Babyshop_logoI början av april träffade vi Frida på Babyshop på deras kontor som ligger strax intill Stockholm Stadion på Östermalm i Stockholm. Babyshop arbetar i huvudsak med barnmode och babyprodukter och viss inredning ingår också i sortimentet och deras e-handelsplattform är flerfaldigt prisbelönt och mycket uppmärksammad. På plats kommer man direkt in i en lobby med varumärket tydligt upplyst på väggen och nyfikna personer på andra sidan glasväggarna till konferensrummen hjälper mig snabbt till rätta. Vi tar plats i ett rum med stora fönster ut mot ljusgården i huset som delas med flera bolag.

 

Stort tack för att jag fick komma hit. Berätta gärna om hur din roll ser ut.

Den är relativt bred och innefattar grafisk produktion såväl som digital kommunikation med nyhetsbrev m.m. och även lite arbete med sociala medier. Jag tillhör marknadsavdelningen med totalt tolv personer som är internt uppdelade i landsansvariga, grafisk produktion/kommunikation och copywriters.

 

Hur mycket material producerar ni?

Tillsammans så kommuniceras det med hjälp av Rule på hela sju olika språk och det görs vanligtvis ca tre utskick/vecka beroende på kampanj och säsong.

 

Vad är det i Rule som underlättar ditt arbete med nyhetsbreven och digitala kommunikationen?

  • Efter att ha jobbat i ca tre år på plats så upplevs nya versionen som kom under 2015 som mer samlad och har ett helt annat flow vilket är en förenkling av allting.
  • Drag-&-drop-funktionen hjälper klart arbetet. Ibland under tidspress så underlättar det att man bara kan dra in bilder direkt från nätet istället för att ladda upp från någon server och att bilden då direkt omformas automatiskt.
  • Möjligheten att byta språk i mallen är bra också och underlättar givetvis när vi skapar kampanjer på så många olika språk.
  • Överlag så upplevs Rule om lätthanterligt och användargränssnittet är tydligt. Arbetet går också smidigt tack vare alla valbara block som finns i mailbyggaren vilket underlättar arbetet med att förnya utseendet på kampanjerna.

 

Någon funktion eller tjänst som du önskar eller saknar?

Eftersom det skickas ganska många kampanjer för korrektur inom organisationen så vore det önskvärt med en inbyggd autofyllfunktion för mottagareadresserna för att slippa skriva in dessa på nytt. Även en uppdatering av exportfunktionen önskas för att enklare ta ut betydelsefull data för analys.

 

Tack, vad bra att få höra din feedback. Våra utvecklare sitter faktiskt just nu med att förbättra export och statistikdelen. Så det blir spännande att presentera förändringarna framöver. Tack för idag och lycka till med ditt fortsatta arbete!

Tack så mycket!

 

Genom att kontinuerligt träffa användare på plats i deras vardag så ger det oss fördjupad insikt i vad vi gör bra och vad som önskar för framtida uppdateringar. Kontakta oss gärna på [email protected] om ni vill fördjupa er i någon funktion eller har idéer om samarbeten.

Allt gott och lycka till!

 

/Team Rule