Nyhetsbrev - Kom närmare dina kunder

RuleMailer – Nyhetsbrevslösning

Nyhetsbrev är det mest kostnadseffektiva sättet att driva trafik till din hemsida samtidigt som du stärker ditt varumärke. Med vårt verktyg för nyhetsbrev kan du enkelt skapa, skicka och följa upp dina mailutskick. Vi har hjälpt företag att lyckas med sin e-postmarknadsföring sedan 2007. Med vår nyhetsbrevslösning RuleMailer kommer du snabbt kunna öka både försäljning och konvertering på dina kampanjer. Låt oss visa vägen och stötta dig genom hela processen med sveriges bästa service och support.

Skapa nyhetsbrev

» Skapa nyhetsbrev

Med RuleMailer kan du enkelt skapa nyhetsbrev och kommunicera med dina kunder. Nyhetsbrevsverktyget ger dig full frihet och möjlighet att sätta ihop ett mailutskick på bara några minuter. Vi hjälper dig att komma igång och stöttar er genom hela processen.

Skicka nyhetsbrev

» Skicka nyhetsbrev

Vi erbjuder marknadens enklaste men samtidigt mest kraftfulla program för att e-postutskick. Ta del av alla inbyggda funktioner och låt tekniken hjälpa dig. Med våra smarta lösningar ser vi till att dina mailutskick når mottagarna och ser bra ut i alla mailklienter, även i mobilen.

Uppföljning av mailutskick

» Uppföljning av nyhetsbrev

RuleMailer ger dig en tydlig uppföljning av nyhetsbrev och kampanjer. Efter varje mailutskick genereras en rapport där du kan följa öppningar, klick och all statistik i realtid. Allt för att du sedan ska kunna optimera nästa e-postutskick och nå ännu bättre resultat.

10 anledningar till marknadsföring via e-post:

  1. Nå ut till många snabbt – Med nyhetsbrev kan du nå ut till hundratusentals, eller miljoner mottagare på några minuter. Nyhetsbrev är en av de mest effektiva metoderna att nå många samtidigt.
  2. Driva stora mängder trafik – Har ni en månad som går lite trögare än vanligt? Det är många som periodvis upplever dippar. Då är nyhetsbrevet ett perfekt komplement för att ta igen det ni har förlorat under denna period p.g.a. något oförutsett.
  3. Sälja med snabbast möjliga frekvens – När dina kunder läser ditt mailutskick kommer dom att vara extremt välinformerade och utbildade. Dessa kunder har i 9 fall av 10 större benägenhet att köpa en produkt eller tjänst. De förstår vikten i din produkt eller tjänst.
  4. Aktivera tidigare kunder – Äldre kunder är kunder som du inte har hört ifrån på flera år. Bara för att du inte har sålt till dessa kunder på länge, betyder det inte att de inte vill ha dina produkter eller tjänster. De kanske bara har glömt bort din existens, eller det faktum att de köpte dina produkter eller tjänster i all hast. Med ett nyhetsbrev kan du påminna dessa kunder om din existens och få dessa att vilja köpa på nytt.
  5. Utbilda dina kunder – I många branscher pratar man om att bra kunder är “utbildade” kunder. Vissa varor och tjänster är extremt komplexa och svåra att sälja via webben. I dessa fall är e-postutskick ett måste. Då är strategin att börja med att utbilda kunderna under 4-5 nyhetsbrev. I sista mailet, när kunden förstår sig på produkten eller tjänsten, vidarebefordrar du dessa personer till din webbsida eller butik, där de kan göra anspråk på ditt erbjudande med en s.k. CTA (Call to Action).
  6. Visa att ni är experter – Går hand i hand med att utbilda era kunder. Här har ni möjlighet att verkligen visa att ni är experter inom ert område, och att ni verkligen sticker ut från mängden.
  7. Nyhetsbrev kan spridas viralt – I ett mailutskick så publiceras ofta nyheter som sedan sprids vidare. Många som prenumererar på e-postutskick är i de flesta fall välinformerade, och väljer att sprida informationen de fått vidare, via diverse forum och sociala medier.
  8. Bygg listor för e-postmarknadsföring – Via er sajt kan ni samla upp e-postadresser till potentiella kunder. Dessa använder ni sedan som underlag för vidare bearbetning genom RuleMailers nyhetsbrevsverktyg. En riktad kampanj eller e-postutskick kommer garanterat ge en bra konvertering.
  9. Sälj mer till befintliga kunder – Vid lansering av nya produkter och tjänster är det troligtvis en stor del av dina befintliga kunder som är intresserade. Om du har byggt en maillista har du möjlighet att göra mailutskick till dessa personer väldigt fort, och på så vis få en ordentlig skjuts på din produktlansering.
  10. Skapa medvetenhet & förtroende – Nyhetsbrevet ska ge dina mottagare tillräckligt med information om dig och ditt företag samt vad ni erbjuder för typ av produkt eller tjänst. I många fall har du bara hunnit göra ett första intryck och fått en mailadress. Här börjar din möjlighet att verkligen bygga ett förtroende för dina produkter eller tjänster genom att förmedla mer om ert företag.

testa-nyhetsbrev-rightDet bästa är att ni testar vårt verktyg för nyhetsbrev och bedömer själva, det är GRATIS att prova